Köpvillkor och leveransvillkor
ELive Music Oy (FO-nummer 3095398-8) (senare nämnd som försäljare, affärsinnehavare och/eller nätbutik) säljer produkter, varor och tjänster till myndiga privatpersoner genom egen nätbutik som finns på adressen https://www.elivestream.fi. Produkternas pris inkluderar finländsk mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader samt ändra köpvillkoren.
Nätbutikens kontaktuppgifter
ELive Music Oy
Epost: info@elivestream.fi
Telefon: 0445312152
Postadress: Alhonkangas 12, 68300 KÄLVIÄ, FINLAND
Nätbutikens internet adress: https://www.elivestream.fi
Att beställa
Produkter och live stream konserter till vilket du vill köpa inträde väljs utav kunden på webbsidan https://www.elivestream.fi genom att lägga dem i varukorgen. Beställningen verkställs genom att betala innehållet av varukorgen vid kassafunktionen på webbsidan https://www.elivestream.fi
När du gör en beställning godkänner du dessa köpvillkor, priser och leveransvillkoren samt priserna för leverans.
Ifall du anger epost adress vid beställning, sänds en orderbekräftelse per epost. Orderbekräftelsen visar beställda produkter/varor/tjänster och pris.
Betalning
Nätbutikens betalnings terminaltjänst är Visma Pay (Paybyway Oy, FO-nummer 2486559-4), som är registrerad i Finansinpektionens register. Vid betalning förflyttas du via Visma Pays nättjänster och betalningens mottagare indikeras som Visma Pay eller Paybyway Oy. Visma Pay förmedlar betalningen till nätbutikens affärsinnehavare ELive Music Oy. Att betala är säkert, all info som gäller betalningar förmedlas genom kryptning eller på annat säkert sätt så att ingen utomstående kan se informationen angående betalningshändelsen. Försäljaren, i detta fall nätbutiken, ansvarar inte för användning av nätbutiken som leder till direkta eller indirekta skador eller förlust av egendom eller pengar.
Handeln sker mellan nätbutikens kunder och nätbutikens affärsinnehavare ELive Music Oy.
Nätbutiken ansvarar för att allmänna handelsregler följs vid handel.
Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/
Betalsningssätt
Visma Pay tjänsten erbjuder betalning genom nätbank användar-ID, wallet-tjänst, betalkort (credit/debit), faktura eller delbetalning. Följande betalningssätt är tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.
MobilePay: Du kan betala med MobilePay om du har tagit i bruk betalningar på nätbutiker i dina app-inställningar. Betalningshändelser som görs med MobilePay debiteras från betalkortet som är anslutet till MobilePay.
Ifall debiteringen från anslutet betalkort misslyckas, är det inte möjligt att betala med MobilePay på nätbutiken.
Pivo: Bekanta dig med användarvillkoren på sidorna: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto Faktura och Avbetalning är en finländsk betalningstjänst som möjliggör ett snabbt och säkert sätt att betala dina köp på internet. Jousto kan ansökas av alla privatpersoner som är 20–75 år och har en fläckfri betalningshistorik. Jousto Faktura erbjuds till uppköp på 20-1000 euro och Jousto Avbetalning på 30-2000 euro, och du kan få fakturan även per e-post.
Då du väljer Jousto med faktura som betalningssätt, får du alltid 14 dagars återbetalning. Den enda kostnaden är faktureringsavgiften på 4,90 euro. Du kan även välja att betala i rater med återbetalningstid på 1-24 månader med 2,42 % månadsränta och en avgift på 4,90 €/faktura. Betalning med Jousto är mycket säkert. Alla transaktioner sker via en säkrad krypterad förbindelse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Mer information om Jousto hittar du på www.Jousto.com.
Visma Pay -betalningstjänt kontakt
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
epost: helpdesk@vismapay.com
Tel: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Post adress: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Leverans
Beställningar postas under vardagar. Produkter som finns i lager levereras oftast inom 3-5 vardagar. Ifall produkten i fråga är en beställningsprodukt är leveranstiden oftast 1-3 veckor. Leveransavgifter fastställs enligt valda leveranssätt, tilläggstjänster samt beställningens vikt och stolek. Du kan se slutliga leveranskostnader vid nätbutikens ”kassa” -sida före slutgiltiga godkännande.
Ifall produkten försvinner eller skadas under leveransen skall kunden meddela omedelbart eller inom 14 dygn till nätbutiken. Ifall produkten försvinnit eller skadas under leveransen skall kunden genast meddela företaget som levererade paketet till kunden.
Inträde eller biljetter eller medlemskap som köps av kunden till Live Stream konserter levereras alltid elektroniskt åt kunden genom medlemskaps tjänst till konserten i fråga på nätbutikens sida https://www.elivestream.fi ifall inte annat nämns.
Nätbutiken ansvarar inte för kostnader som åsamkas Kunden eller en tredje part på grund av orsaker som beror på Kunden eller av fel som inte beror på nätbutiken. Nätbutiken är inte förbunden till kontrakt som Kunden gör med tredje parter. Nätbutiken har rätt att till fullo debitera Kunden för reparations- kostnader av ovan nämnda fel.
Vi förbehåller oss rätten till att försändelsers leveranstid kan vara längre än nämnt ovan i fall av force major händelser eller exempelvis på grund av semesterresa. Kundtjänsten meddelar kunden via epost i regel vid dessa fall.
Returnering
Live stream konserternas biljetter eller medlemskap kan inte returneras efter slutgiltig köp och transaktion.
Produkter såsom (CD-skivor, t-skjortor, kasse osv.) har kunden enligt konsumentlagen 14 dagars utbytes- och returneringsrättighet. Kunden har rätt att byta eller returnera en del av eller hela innehållet av försändelsen. Produkter som returneras av kunden skall vara i orginal förpackning och i sådant skick att produkten kan säljas. Om du vill byta eller returnera en produkt skall du vara i kontakt med kundservicen genom email info@elivestream.fi och be om instruktioner för returnering. Sätt följande information på din email som gäller returnering: namn, kontaktuppgifter och kontonummer ifall returnering enligt kunden kräver sådana åtgärder.
Avbeställning, ansvar för fel och reklamation
Live stream konserternas biljetter eller medlemskap kan inte returneras efter slutgiltig köp och transaktion. ELive Music Oy ansvarar inte för möjliga fel eller brister gällande live stream sändning och/eller gällande kundens terminal såsom ex. mobilenheter eller datorer.
Produkter såsom (CD-skivor, t-skjortor, kasse osv.) kan avbokas genom ett skriftligt meddelande via email till info@elivestream.fi ifall försäljaren inte redan har försändelsen packat och levererat försändelsen till leverantören i fråga.
Nätbutiken elivestream.fi vars affärsinnehavare är ELive Music Oy, har lagstadgat felansvar för de produkter som nätbutiken i fråga säljer. Vid reklamation ber vi att man kontaktar vår kundtjänst info@elivestream.fi. Konsumenten har rätt till att föra tvister vidare till Finländska konsumentverket.
Ej uthämtade paket
För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi er för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande
Länkning
ELive Music Oy tjänster kan innehålla länkar till webbsidor som underhålls av en tredje part. På dylika webbsidor och i deras användning tillämpas vederbörliga användarvillkor som ställts samman av tredje parten ifråga. ELive Music Oy ansvarar inte för andra parters webbsidor eller deras innehåll.
Köpvillkorens senaste uppdatering 03.05.2021