fbpx

Usein Kysytyt Kysymykset

En pääse rekisteröitymään, mitä voin tehdä?

Kirjautumissivulla ovat lähekkäin sekä “kirjaudu sisään” että “rekisteröidy” -kohdat. Varmista että täytät tietoja oikeaan kohtaan. Mikäli olet ensimmäistä kertaa kirjautumassa sivuillemme, eikä sinulla ole vielä tiliä, sinun täytyy ensiksi rekisteröityä kohdasta “rekisteröidy”. Mikäli olet jo tehnyt tilin aikaisemmin, esimerkiksi lipunmyynnin yhteydessä, täytä tällöin tietosi ja salasanasi “kirjaudu sisään” kohtaan.  “Kirjaudu sisään” kohdasta pääset siis aina kirjautumaan jo olemassa olevalle tilillesi. 

Mikäli rekisteröitymisessä on ongelmia, tarkistathan, että salasanasi on riittävän vahva.  Salasanan täytyy olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja sisältää numeroita, pieniä kirjaimia ja isoja kirjaimia. Joskus selaimesi eväste asetukset saattavataiheuttaa ongelmia, korjaa tämä näin: Sulje välilehti, tyhjennä selaimen välimuisti. Avaa uudestaan elivestream.fi, Klikkaa ”salli kaikki evästeet” ja kokeile rekisteröityä uudestaan. Jos tämä ei auta ota yhteyttä sähköpostilla support@elivestream.fi.

Salasanani on unohtunut, miten pääsen kirjautumaan?

Mikäli olet unohtanut salasanasi saat, sen helposti uusittua painamalla kirjaudu sisään kohdan alapuolella olevaa “salasana unohtunut” kohtaa. Saat sähköpostiisi salasanan palautuslinkin.

Mikäli sinulla on ongelmia,  ota yhteyttä sähköpostilla support@elivestream.fi. Autamme mielellämme.

Mitä konsertin katsominen vaatii?

Konsertin katsomiseen tarvitset tietokoneen tai mobiililaitteen (tabletin tai puhelimen) sekä hyvän nettiyhteyden (väh. 10Mbps). Selaimeksi suosittelemme Chromea, Firefoxia tai Safaria. Selain on hyvä pitää päivitettynä.
Testaa nettiyhteytesi tästä.

Voiko konserttia katsoa myöhemmin?

Kaikki konsertit ovat katsottavissa 7 vuorokautta lähetyspäivän jälkeen. Jos konsertti on 1.7. sitä voi katsoa 8.7. klo23:59 saakka.

Mistä pääsen kirjautumaan ulos?

Ulos kirjautuminen ja mm. salasananvaihto tapahtuvat Oma Tili sivulta. Mene ylävalikosta Oma Tili sivulle ja klikkaa sieltä ”Kirjaudu ulos”.

Mistä näen mihin konsertteihin olen jo ostanut lipun?

Ostetut liput pääset näkemään, kun kirjaudut sisään ja avaat ylävalikosta ”oma tili”-sivun. Jo ostetut konserttiliput näkyvät Omalla Tilillä ”tilaukseni”-kohdassa.

Striimi pätkii välillä, voinko tehdä jotain?

Livestriimit saattavat joskus pätkiä. Tämä voi johtua monesta syystä. Nettiyhteytesi saattaa olla välillä heikompi, etenkin wifi ja matkapuhelinverkoissa nopeus voi vaihdella ja toisinaan näissä netin yli lähetettävissä lähetyksissä voi olla pätkimistä muutenkin. Koita muuttaa konserttivideon laatua videon alalaidasta löytyvästä hammasrattaasta (Applen laitteilla tätä säätömahdollisuutta ei ole saatavilla livelähetyksissä. Säätömahdollisuus on saatavilla jälkitallenteissa). Myös auto-toiminto videonlaatussa saattaa aiheuttaa pätkimistä livelähetyksessä, joten sitä kannattaa välttää. Pienemmällä kuvan laadulla video toimii paremmin, vaikka sinulla olisikin hetkellisesti heikompi nettiyhteys. Muistathan, että voit katsoa konsertin myös uudestaan milloin vain haluat vielä seitsemän päivän ajan lähetyksestä.

Voinko sisäänkirjautua usealla laitteella yhtäaikaa?

Voit sisäänkirjautua tunnuksillasi vain yhdelle laitteelle kerrallaan. Jos kirjaudut sisään toisella laitteella, järjestelmä kirjaa sinut automaattisesti ulos edelliseltä laitteelta. Voit siis kirjautua sisään ja katsoa konsertteja eri laitteilla, mutta vain yhdellä laitteella kerrallaan.

Voinko katsoa konsertteja televisiosta?

Useassa tapauksessa tämä on mahdollista ja helppoa. Voit esimerkiksi kytkeä tietokoneen televisioosi hdmi kaapelilla, jolloin tietokoneessa näkyvä konsertti näkyy myös televisiostasi. Myös mobiililaitteen (puhelimen tai tabletin) voit kytkeä televisioon sopivan sovittimen ja hdmi kaapelin avulla. Useissa tapauksissa konserttia voi katsoa televisiosta myös chromecastin tai appletv:n avulla, mutta näissä on toisinaan, riippuen käytettävistä laitteista, esiintynyt ongelmia. Voit kokeilla etusivulta löytyvien videoiden avulla sinun laitteittesi toimivuutta. Mikäli etusivun videot toimivat ongelmitta on todennäköistä että myös livekonsertit toimivat hyvin.

Mikäli sinulla on jotain kysyttävää, laita sähkäpostia osoitteeseen support@elivestream.fi. Autamme mielellämme.

Mitä voin tehdä kun video ei toimi?

On muutama asia joita kannattaa kokeilla:
1. Tarkista internet yhteytesi nopeus. Suosittelemme 10Mbps (voit testata sen tästä).
2. Kokeile eri selainta. Suosittelemme Chromea, Firefoxia ja Safaria. Varmista, että selain on päivitetty uusimpaan versioon.
3. Koita muuttaa konserttivideon laatua videon alalaidasta löytyvästä hammasrattaasta. Myös auto-toiminto videonlaatussa saattaa aiheuttaa pätkimistä livelähetyksessä, joten sitä kannattaa välttää. (Applen laitteilla ei ole tätä säätömahdollisuutta livelähetyksien aikana vaan sitä voi säätää vsta jälkitallennetta katsottaessa.)
4. Poista kaikki selaimen laajennukset ja lisäosat käytöstä. Sammuta muut ohjelmat ja sovellukset laitteeltasi. Varsinkin puhelimella ja tabletilla voi jäädä useita ohjelmia ja sovelluksia taustalle käyntiin ja nämä voivat vaikuttaa videon toimivuuteen.
5. Käynnistä reititin ja/tai modeemi uudelleen. Irroita virtajohto ja kytke se uudestaan kiinni.
6. Sulje ylimääräiset selaimen välilehdet
7. Tyhjennä selaimesi välimuisti

Voit myös ottaa yhteyttä tukeemme support@elivestream.fi.

Lisätäänkö lippujen hintoihin toimitusmaksuja tai muita lisiä?

Hintaan ei lisätä mitään ylimääräisiä maksuja. Konsertin katsomiseen tarvitset yhden lipun ja konsertin tietojen yhteydessä ilmoitettu hinta sisältää kaikki kulut.