FAQ – Ofta frågade frågor
Varför kan jag inte registrera eller logga in?
Vad behövs för att se på ELive Stream konsert?
Du behöver en dator eller en mobilenhet och en nätförbindelse (åtm. 10Mbps). Vi rekommenderar att använda webbläsare Chrome, Firefox eller Safari. Det är alltid bra att hålla webbläsaren uppdaterad.
Kan man se på konserten i efterhand?
Alla konserter kan ses i 7 dygn efter live sändningen. Om konserten är 1.7, kan man se på konserten tills 8.7 kl.23:59
Vad kan jag göra om videon inte fungerar?
Om problem uppstår när du försöker se på konserten pröva följande:
Ladda sidan pånytt i din webbläsare (refresh).
- Kolla att din interuppkoppling fungerar och testa din internet hastighet. Vi rekommenderar 10mbps.
- Pröva en annan webbläsare. Vi rekommenderar Chrome, Firefox och Safari. Kolla att din webbläsare är uppdaterad.
- Försök ändra konsertvideons kvalitet på inställningarna (kugghjul) i nedre hörnet av videospelaren. Auto-funktionen kan orsaka problem så undvik att använda den. Börja med kvaliteten 1080 och om videon inte fungerar ordentligt, ändra till 720.
- Ta webbläsarens add-ons ur bruk. Stäng av alla andra program och applikationer. Speciellt på telefon och tablett kan flera program vara på i bakgrunden och orsaka problem i videouppspelningen.
- Starta om ditt modem eller internetförbindelse. Försök också dra ut sladden om annat inte hjälper.
- Stäng andra webbsidor som är öppna.
- Töm din webbläsares cache minne.
Du kan också vara i kontakt med vårt team på support@elivestream.fi
Var kan jag logga ut?
Man kan logga ut på ”Mitt Konto” sidan som hittas i menyn uppe på sidan. På ”Mitt Konto” sidan finns en blå länk ”Logga ut”. På mitt konto sidan kan man också bl.a. byta lösenord och se på vilka konserter man beställt.
Var ser jag till vilka konserter jag köpt biljett?
Egna beställningar och köpta biljetter/inträde till konserter ser man när man loggar in och går till ”Mitt konto”. Under fliken ”Beställningar” ser du vilka konserter och produkter du har köpt.